26 Nisan 2009 Pazar

Bu gün Allah için ne izledin?

Ben dün gece;
Mirror Mask'ı izledim.

Yağmur Akın Karagözden kleplediğim filmi bi göz atıp içindeki görsel efekler ve anlatım biçimi yönünden ilginç bulup atmıştım bilgisayara. Daha önceden indirdiğim "sınıf" adlı filmi izlemeye hevesim olmadığından bakalım başka bişiler varmı indirip izlemediğim diye bakınırken buldum.

Sonra dan introsunu görünce anladım ki çok sevdiğim çizer Dave McKean yönetmenliğini yapmış, tabiki Dave McKean deyince Neil Gaiman da yazarlığa oturmuş. Bu ikilin takipçilerininde gayet iyi bileceği gibi zengin görsel dile sahip, alt kültür ve göndermeler üzerinden edebi bir eser olmayı hedeflemiş.

Film görsel olarak inanılmaz. Sandman'ın kapaklarını film yapmışlar, çok da güzel olmuş. Ama Senaryo bana Neil Gaiman'dan alışıla gelmiş kadar alternatif yenilikçi, kısacası değişik gelmedi. Bundan seneler önce yapılmış bir filmin üzerinden gidilmiş gibi geldi: Labirent

Film sonunda düşüncem bu ikili hedef kitlelerini, olan takipçi kitlesinden daha genç tutmuş oldukları üzerine kesinleşti.

Ama sinemada görsel sevenler kaçırmamalı derim. Hele bu ikiliyi seviyorsanız ne yapın edin bulun bu filmi.

Ben bir başkasından edindiğim için size bu seferlik rapidlinki vermiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder